donderdag 15 december 2016

Kerst: Cadeau's inpakken



Zet de kerstmuziek maar weer aan! Tip klik hier. In deze artikel ga ik verschillende ideeën laten zien om cadeautjes leuk in te pakken.



Wat heb je nodig?
* Inpak papier
* Cadeautjes
* Lint
* Stof
* Papier
* Pen
* Wat je zelf nog meer leuk vindt om te gebruiken
* Optioneel: lettertang van de Hema
Wat ik heb gemaakt, zijn enkele ideeën. Je kan het zo gek en leuk maken als je zelf wilt. Een tip kijk ook eens in de kasten wat daar nog voor spulletjes liggen. Zoals lint, kleine kerstballetjes, glitters.

Een kleine impressie van wat ik heb gebruikt, en uit de kasten getoverd.

Eerst pak je het cadeau in. Kies voor een plakband wat niet zo opvalt zoals invisible tape.

Daarna heb ik een stuk stof er om heen geplakt. Aan de achterkant is dit vastgeplakt met plakband.

Een label, hierop is een Lucky Star geplakt.

Nog een takje van klimop erbij. Hiervoor kan ook hulst worden gebruikt, of een candy cane. Met touw is het gefixeerd en is de label er aan gehangen. Onderaan is nog een lint gebruikt met glitter, voor een extra kerst effect.

Een heel klein cadeautje. Hierop is een grote strik gemaakt. Eerst maak je een kruis van lint, die plak je vast aan de onderkant. Daarna plak je er een strik op. En klem je er een label eronder. De hartjes zijn gemaakt met de lettertang van de Hema. 

Een stukje lint in een hoek geeft een leuk effect. Hieronder zijn 2 dennenappels geklemd. Aan de dennenappels zit een stukje ijzerdraad. In een andere hoek zijn er wat sterretjes geplakt. Je kan er voor kiezen om er meer op te plakken, of wat anders te gebruiken. De tekst is gemaakt met de lettertang van de Hema. 

Lucky Stars zijn erg leuk en kerst-achtig. Ze zijn niet zo gekke moeilijk om te vouwen. Op internet zijn genoeg instructies te vinden hoe je deze kan vouwen. Klik hier voor uitleg. Het moet een kerstboom voorstellen, echter vond ik dat nog een beetje kaal, vandaar het stukje lint eronder.



En zo kan je heel simpel maar toch heel leuk kerst cadeautjes inpakken. Natuurlijk kan je dit ook gebruiken voor verjaardagen of Sinterklaas. Hoe pak jij cadeautjes meestal in? Laat een reactie achter!



post signature


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk artikel! Je hebt ze echt heel leuk ingepakt! Ik vind het idee van wat stof gebruiken erg gaaf, dit ga ik toepassen deze kerst denk ik! Bedankt voor het delen :)
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat :)

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg! Ik koop meestal standaard kerst-cadeaupapier, pak het in en doe er verder niks extra's mee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa dat heb ik ook! Met sinterklaas en verjaardagen snel een papiertje er om en klaar. Maar ik kwam deze ideeën tegen op Pinterest en werd er erg enthousiast van

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...