maandag 12 december 2016

Kerstkrans



Een vriendin had een hele mooie krans gemaakt. Dit leek mij ook erg leuk om zelf te maken. Hij komt binnen te hangen (dit was een voor de foto). De kleuren van onze kamer worden wit, en klei-tinten. Vandaar deze kleuren. Het is erg leuk om zelf te maken. Klik op lees meer om te kijken hoe je deze krans zelf kan maken.




Wat heb je nodig?
- Een krans van stro (Action)
- Lijmpistool -> met veel lijm!
- Kerstballen (let op dit zijn er heel veel, meer dan honderd! die van mij komen van de Action)
- Lint
- Eventueel katoen.

Het mooiste is om de krans te omwikkelen met lint of stroken katoen, zodat je de stro niet meer ziet. Dit heb ik zelf niet gedaan. Later kwam ik er achter dat het toch mooier is om wel te doen. Als eerst haal je alle hangertjes van de kerstballen af. De meeste kerstballen komen van de Action en de sterren van het lokale tuincentrum.



Nu kan je de kerstballen met een lijmpistool vastplakken. Het handigste is om eerst het lint te bevestigen zodat je de krans kan ophangen. Plak de krans zo vol mogelijk. Halverwege kwam ik er achter dat ik nog te weinig kerstballen had. In totaal zijn er ongeveer 100 gebruikt.

Dienblad 2 vol kerstballen. Aan het eind waren er nog +/- 8 over.

Bijna klaar!

 Details


Toen hij gedurende de feestdagen binnen hing, vielen er toch regelmatig kerstballen af. Het jaar erop hebben we alle ballen er af gehaald en de krans omwikkeld met verband. Ook dit hielp niet. Als iemand een tip heeft om de kerstballen wel te laten zitten, laat even een reactie achter!!
post signature

6 opmerkingen:

  1. Wat super leuk! Je bent al helemaal in de kerstsferen zie ik. Leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt helemaal haha! Had je al gezien dat ik ook een kerstkaart heb gemaakt? Misschien nog leuk voor jouw kaartenactie? :)

      Verwijderen
  2. Super leuk!
    Wel veel kerstballen ja maar misschien is dat op te lossen door linten of andere bij de hand hebbende voorwerpen te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is zeker mogelijk! Je kan ook oude kerstballen gebruiken waarvan het haakje al af is. Of die je zat bent. Je kan van alles gebruiken voor deze krans! Dat maakt hem zo leuk

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...